Понеділок, 2024-04-29, 07:40:46Вітаємо Вас Гість | RSS
Ладижинська загальноосвітня школа №2
Меню сайту
Категорії розділу
Фізика [6]
Математика [23]
Історія [10]
Іноземна мова [14]
Початкова школа [62]
Російська мова [7]
Позакласна робота [40]
Географія [2]
Біологія [2]
Готуємось до виступів [20]
ОБЖ [6]
Фізичне виховання [13]
Українська мова та література [8]
Трудове навчання [2]
Проектна робота [1]
Світова література [2]
Проблеми, над якими працюють вчителі [1]
Хімія [2]
Міні-чат
200
Хто на сайті
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей


Головна » Статьи » Фізика

Внутрішня енергія і способи ії зміни
Тема уроку. Внутрішня енергія та способи її зміни

Дидактична мета: згадати визначення внутрішньої енергії. Ознайомитися з основними способами зміни внутрішньої енергії. Вивчити нові поняття: теплопровідність, конвекція, випромінювання. Закріпити отримані знання.

Виховна мета: привчити дітей до охайності при розв’язуванні задач в зошиті, розвивати навики колективної праці, взаємодопомоги та відповідальності.

Розвиваюча мета: продовжити розвиток монологічної мови з використанням фізичних термінів; продовжувати вчитися аналізувати умову задачі, аналізувати відповідь однокласників, доводити свою точку зору.

Тип уроку: комбінований

Прилади та обладнання: колба, штатив, спиртівка, ноутбук, екран, проектор, посудина з водою....

Структура уроку:

I. Організаційний момент

II. Перевірка домашнього завдання

III. Мотивація навчання

IV. Повідомлення теми і мети уроку.

V. Вивчення нового матеріалу

VI. Закріплення вивченого матеріалу

VII. Підсумки уроку

VIII. Домашнє завдання

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Перевірка домашнього завдання і актуалізація опорних знань

Слово вчителя:

- Добрий день! На попередніх уроках почали вивчати надзвичайно цікаву і важливу для нас тему – «Теплові явища». Ми розглянули суть понять «теплота», «внутрішня енергія», розглянули способи зміни внутрішньої енергії тіла. Сьогодні ми продовжимо вивчати розділ фізики, що займається дослідженням теплових явищ

1. Поясніть явище (відеороліки):

1). зміна внутрішньої енергії шляхом виконання роботи

2). теплопровідність різних тіл різна

2. Задача (на слайді: Над вогнищем висить гаряча каструля. Поруч лежать: войлочна рукавиця, лист фольги і мокра ганчірка. Яким з цих предметів можна зняти каструлю з вогнища? Обґрунтуй свою відповідь)

3. Бліц - опитування
В якій будівлі при однаковій товщині стін тепліше – в дерев'яній чи цегляній?
Чому з алюмінієвої кружки важко пити чай, а зі скляного стакана пити набагато легше?
Теплопровідність розплавленого алюмінію в 3 рази менше, ніж твердого. Чим це можна пояснити?
Чому нагріті деталі охолоджуються у воді швидше, ніж у повітрі?
Обґрунтуйте призначення скляних рам в парниках.

III. Викладення нового матеріалу
Слово вчителя:
- Ми повторили з вами способи зміни внутрішньої енергії, явище теплопровідності, але скажіть будь-ласка, чи можна на основі отриманих раніше знань пояснити нагрівання води в чайнику? охолодження повітря в приміщенні? явище утворення морського бризу? передавання тепла від Сонця до Землі?
Очевидно, що ні. Напевно крім теплопровідності існують і інші види теплообміну. Наше завдання сьогодні – познайомитись із ними і дати пояснення переліченим явищам. (Повідомлення теми уроку, запис в зошитах, запис домашнього завдання)
1. Конвекція
Що ж таке конвекція? Щоб дати відповідь на це питання, розглянемо такі досліди:

1 – й дослід: конвекція в повітрі (вітряк над свічкою) (2 учні вирізають)
Питання до учнів:
1). Що відбувається під час конвекції в повітрі?
2). Чому так відбувається?
3). За якої умови може відбуватися конвекція?

2 – й дослід: конвекція в рідині (відео)
Питання до учнів:
1). Що відбувається під час конвекції в рідині?
2). Чим конвекція відрізняється від теплопровідності?

Завдання:
1. Сформулюйте визначення конвекції.
2. Поясніть явище: дослід із пробіркою.

Застосування конвекції (індивідуальне домашнє завдання):
1. Виникнення морського бризу Чого парусніки відпливали ввечері?
2. Принцип приготування їжі у духовці
3. Кругообіг

2. Випромінювання
Наступне питання, відповідь на яке хочеться отримати: як же передається тепло від Сонця?
Що ми робимо, коли хочемо заховатися від Сонця?
Правильно. Ми встаємо під дерево, накриваємося газетою тощо. Якби тепло від Сонця передавалося теплопровідністю або конвекцією, тоді б ми були оточені нагрітим повітрям і ні дерева, ні газета не зіграли б ніякої ролі.
До того ж весь простір за межами нашої атмосфери містить розріджене повітря (вакуум). А для того, щоб відбувалася конвекція або теплопровідність, необхідне середовище.
Отже, тепло від Сонця передається за допомогою іншого виду теплообміну – випромінювання.
(визначення випромінювання, залежність від кольору)

IV. Формування навичок практичного використання нових знань (завдання на слайдах)

V. Підсумок уроку
Нас поглинуло море інформації. Як виплисти в цьому морі? Вочевидь, треба навчитися думати, співставляти, робити висновки. І навіть найменша знахідка на цьому шляху дорожча за чужу премудрість. Тому необхідно навчитися спостерігати, аналізувати, логічно мислити. І тоді вся шкільна премудрість вже не звалиться на вас хаотичною лавою, а легко розкладеться по поличках. Хочеться сподіватись, що сьогоднішній урок розбудити у вас спрагу нових пізнань.
Дякую вам за роботу.

VI. Домашнє завдання

Категория: Фізика | Добавил: nsknsk (2010-12-22) | Автор: Синолицька О. А.
Просмотров: 2664 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Пошук
Друзі сайту
Наші опитування
Хто ви?
1. Учень
2. Учитель
3. Випускник нашої школи
Всього відповідей: 8