Неділя, 2024-04-28, 10:46:00Вітаємо Вас Гість | RSS
Ладижинська загальноосвітня школа №2
Меню сайту
Категорії розділу
Фізика [6]
Математика [23]
Історія [10]
Іноземна мова [14]
Початкова школа [62]
Російська мова [7]
Позакласна робота [40]
Географія [2]
Біологія [2]
Готуємось до виступів [20]
ОБЖ [6]
Фізичне виховання [13]
Українська мова та література [8]
Трудове навчання [2]
Проектна робота [1]
Світова література [2]
Проблеми, над якими працюють вчителі [1]
Хімія [2]
Міні-чат
200
Хто на сайті
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей


Головна » Статьи » Початкова школа

Кругообіг води в природі. Значення води в природі і для людей. Охорона води й економне її використання
Мета: формувати уявлення про кругообіг води у природі, розвивати вміння аналізувати природні явища, робити висновки; виховувати бажання економно використовувати воду.
Обладнання: Таблиця «Кругообіг води у природі»,картки, ватман, клей, кольоровий папір, роздатковий матеріал.

Хід уроку

І. Організація класу
Я всміхаюсь сонечку:
― Здрастуй, золоте !
Я всміхаюсь квіточці,
Хай собі росте!
Я всміхаюсь дощику:
― Лийся, як з відра!
Друзям посміхаюся,
Зичу їм добра!

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь, навичок учнів.
1. Спостереження за змінами в природі. Гра «Мікрофон»
― Яка зараз пора року? (Осінь)
― Назвіть осінні місяці. (Вересень, жовтень, листопад)
― Який зараз місяць? (Жовтень)
― Яке число? (21 жовтня)
― Що ви можете сказати про стан неба? (Похмуро, сонячно, хмарно)
― Сьогодні тепло чи холодно?
― Чи були опади ? (Дощ, сніг)
2. Індивідуальна робота за картками
Картка № 1
З’єднай стрілками

Вода                                         розчин

Сіль                                          розчинник

Вода з розчиненою сіллю      нерозчинна у воді речовина 
Пісок                                        розчинна у воді речовина

Картка № 2
Підкресли назви речовин, що розчиняються у воді

Пісок, цукор, олія, кисень, бензин, сіль, оцтова кислота,
нафта, вуглекислий газ, глина, крейда, спирт, крохмаль.

3. Тестові завдання
Вода ― це:                          а) жива природа 
                                             б) нежива природа
                                             в) рукотворний світ

На Землі                              а) більше води, ніж суші
                                            б) більше суші, ніж води
                                            в) однаково

Вода може бути:                а) у двох станах
                                           б) у п'яти станах
                                           в) у трьох станах;

При нагріванні вода         а) розширюється
                                           б) стискається
                                           в) не змінюється

Розчинні у воді                  а) сіль, оцет 
                                           б) крейда, олія
                                           в) пісок, нафта

Вода стає твердою при:   а) 0° С;
                                           б) - 10°С;
                                           в) - 1°С.


ІІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльностей.
Сьогодні на уроці дізнаємося про те, що вода постійно подорожує, без води немає життя, воду потрібно охороняти.
― Як ви думаєте, для чого нам необхідні ці знання?


ІV. Повідомлення теми та завдань уроку
Тема нашого уроку: «Кругообіг води в природі. Значення води в природі і для людей. Охорона води й економне її використання.»
Оголошення очікуваних результатів
Наприкінці уроку ви зможете відповісти на питання:
― Що означає Кругообіг води і як він відбувається?
― Для чого потрібна вода ?
― Чому і як потрібно берегти воду?


V. Надання необхідної інформації.
Опрацювання учнями статті «Кругообіг води в природі» на сторінці 96-97 в підручнику «Я і Україна»

VІ. Інтерактивна вправа
1. Робота в групах
І група ― на ватмані створює колективну аплікацію - схему «Кругообіг води в природі» і демонструє її, супроводжуючи розповіддю.
ІІ група працює з деформованим текстом за технологією
«Два― чотири ― всі разом» (Пари отримують завдання: опрацювати деформований текст. Пари об’єднуються в четвірки, порівнюють результати попередньої роботи, дійшовши згоди спільно, група закінчує роботу, читають утворений текст.

Деформований текст:
O вона, і, краплини, Там, на, перетворюється, охолоджується, води, маленькі.
O і морів, нагріває, річок, вода, Сонце, річок, випаровується океанів, поверхні.
O вода, у, попадає, в, просочується, Дощова, грунт, моря, і океани.
O збільшуються, Утворивши, випадають, краплинки, і хмару, як дощ.
O вгору, Легка, високо, водяна, піднімається, пара.

( Сонце нагріває поверхні річок, морів, океанів і вода випаровується. Легка пара піднімається високо вгору. Там вона охолоджується і перетворюється на маленькі краплини води.
Утворивши хмару, краплинки збільшуються і випадають як дощ. Дощова вода просочується в грунт і попадає в моря, океани.)


Фізкультхвилинка
Імітація рухів на льоду , зі снігом, на морі.
Вчитель називає: «море» (діти імітують плавання) ;
«лід» (катаються на ковзанах) і т. ін..


Лірична хвилинка
Послухайте казку своєї однокласниці Насті Скакодуб і скажіть, як пов’язані події у ній з кругообігом води в природі.

Казка
Подорож сніжинки

Падає сніг… Бачите оту маленьку сніжинку? Давайте я розповім, що з нею сталося.
Народилась ця красуня високо в небі у величезній хмарі. Одного зимового ранку сніжинка вирушила в подорож. Її підхопив вітер і вони закружляли над Землею. Сніжинка бачила внизу людські будинки і думала: «Мабуть, людям тепло в своїх оселях…». І їй захотілось хоч на мить зазирнути в одну з квартир. Вітер ніби прочитав думки сніжинки, швидко відчинив вікно і маленька красуня вмить опинилась у теплій кімнаті. Нічого не встигла роздивитись наша мандрівниця тому, що стало дуже жарко, на очі накотились сльози. Сніжинка відчула, що її пухнаста шубка стікає водою. Ледве встигла крикнути: «Рятуйте!» Вітер закрутив нею в повітрі і швидко виніс на холод. Там сніжинка відчула полегшення. Її одяг став сухим і гарним. Побачивши своє відображення у склі вікна, сніжинка посміхнулась.
Вони ще довго кружляли у свіжому повітрі. А коли вітер посадив її на дерево, сніжинка подумала: «Яка чудова Земля!»

― Як пов’язана казка з кругообігом води у природі ?

2. Розповідь учителя про використання води людиною з демонстрацією фотографій
Цікаві факти
За все життя людина споживає в середньому 50—60 тонн води.
Щоб виростити 1 кг овочів, потрібно затратити 2 тонни води!
3. Охорона води та її економне використання
а) Короткі доповіді учнів про забруднення води
б) Виступи учнів з результатами дослідження «Чи економно використовується вода в нашій школі?»
в) Виставка плакатів «Охорона води»


VІ. Рефлексія
1. Складання сенканів про воду в групах
2. Підсумки.
Метод незакінчених речень:
Перехід води з одного стану в інший називається …
Вода потрібна людям для…
Воду необхідно берегти тому, що…
 
Категория: Початкова школа | Добавил: nsknsk (2011-01-05) | Автор: Шатова О.І.
Просмотров: 5207 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Пошук
Друзі сайту
Наші опитування
Хто ви?
1. Учень
2. Учитель
3. Випускник нашої школи
Всього відповідей: 8